zaterdag 31 december 2016

Terugblik: 2016 in kaarten

Zoals ik al een aantal keer eerder gedaan heb, dit keer ook weer een terugblik op het jaar aan de hand van mijn kaarten en creaties.

Wat betekende 2016 op creatief gebied voor mij?
  • Ik stond twee keer op het gezellige bloggersplein van de Knotsgekke Kaartendagen
  • In de maand april mocht ik gastdesigner zijn bij Marianne Design wat ik een enorme eer vond!
  • Dit jaar heb ik met de verkoop van mijn zelfgemaakte kaarten 159 euro opgehaald voor het goede doel (KWF Kankerbestrijding)
  • Maarrrr, ook de mijlpaal van 500 verkochte kaarten voor het goede doel behaald (sinds 2013)!
  • De laatste maanden van het jaar legde ik mijzelf een koop-stop op voor nieuwe knutselspullen. Zie het maar als een vervroegd goed voornemen: ik mocht van mijzelf geen nieuwe knutsels kopen tot het einde van het jaar en ik kan vandaag melden: het is gelukt :). Maarrrr de bestelling voor de nieuwe januari-collectie van MD is alweer binnen hihi. Nieuw jaar, nieuwe kansen!
  • Ennnn last but not least: ik won de inspiratie challenge bij Cards and Scrap en kwam daarbij met een pagina in hun magazine:

Hieronder vind je mijn favoriete creaties van dit jaar. Per maand heb ik er enkele uitgelicht. Kijk je mee?

Januari
Het eerste kaartje dat ik jullie in dit jaaroverzicht laat zien, is de kaart die ik maakte voor mijn bootcamp-intructrice die met zwangerschapsverlof ging. Een groot deel van 2016 hebben we haar moeten missen, maar in 2017 weet zij ons vast weer goed te motiveren :).


Deze kaart maakte ik voor het 61-jarig huwelijk van mijn opa en oma.


Februari
In deze maand heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en een eigen stempel laten maken...


... en kon ik de lieve hertjesstans niet weerstaan!



Maart
Voor mijn collega die van een dochtertje beviel, maakte ik deze drieluik-kaart. Ik vind het model erg leuk om te gebruiken: een strook van 30 x 10 cm (in 3 delen gevouwen) waardoor je drie stukken van 10 x 10 cm krijgt om naar wens te bewerken.



Verder maakte ik onder andere deze kaart, waarvan ik het papier zo gaaf vind!


April
Deze maand mocht ik gastdesigner zijn bij Marianne Design, wat echt heel leuk was om te doen! Gedurende de gehele maand liet ik twee keer per week creaties zien met de nieuwste MD-producten. Een van de kaarten die ik maakte was deze, een verjaardagskaart voor mijn schoonmoeder.


En voor een vriendin die in februari haar eerste kindje kreeg, maakte ik dit cadeausetje: een lijstje en een doosje met babysokjes.



Mei
In 2016 werd er, ook door mij, weer volop geplakt met washi tape. Hieronder twee kaartjes die ik maakte met nieuwe tapejes.


En nog twee kaartjes met de vlinderstempels van Stampin' Up, daar raak ik ook echt niet op uitgekeken!



Juni
Mijn favoriete kaart van de maand juni, was deze met het VW-busje.



Juli
En joepie, er zijn weer nieuwe diertjes van Eline Pellinkhof uitgebracht. Dit keer onder andere deze superschattige panda!



Augustus
En de panda kan ook heel gemakkelijk getransformeerd worden tot gewone beer:


Verder maakte ik in augustus deze kaart met de helleborus van Marianne Design gecombineerd met Stampin' Up -papiertjes die ik gewonnen heb. Ik vind de kaart verrassend leuk geworden in deze kleurencombinatie, die niet heel gebruikelijk voor mij is.


September
Hoewel ik gedurende het jaar probeer mijn kerstkaartenproductie op gang te houden, draaide hij in september weer op volle toeren! Dit is een van de kaartjes die ik die maand maakte. Deze kaart werd bovendien op het blog van Eline Pellinkhof uitgelicht *whiehoeeee*.


Maar september is vaak ook de maand van de huwelijken... daarvoor maakte ik onder andere deze kaart.


Oktober
In het voorjaar kwam de stempelset 'sweet succulents' van MFT uit. Mijn geduld werd op de proef gesteld (want: steeds niet leverbaar), maar in oktober bemachtigde ik hem. De aanhouder wint!



Verder kocht ik in oktober ook dit supergave kerstpapier, mijn favoriet van dit kerstkaartenseizoen:


November
In november heb ik aardig mijn best gedaan om de voorraad kaarten aan te vullen, omdat ik begin december weer met mijn moeder samen een verkoopdagje op de planning had staan. Zo vulde ik bijvoorbeeld de beterschapskaartjes aan met deze drie:


En ook deze maand konden de kerstkaartjes niet ontbreken. Een van mijn favorietjes dit jaar, vanwege de schattige sneeuwpop en het moderne kerstpapier:


December
Als afsluiter: deze drieluik maakte ik voor mijn lieve vriend. Van hem kreeg ik namelijk de iglo-stans, omdat die volgens hem niet kon ontbreken bij de pinguïns... :)



Zo, dat was 2016 alweer... bedankt voor het volgen van mijn blog en alle leuke reacties die jullie dit jaar ook weer achtergelaten hebben!

Fijne jaarwisseling en op naar een prachtig en een heel creatief 2017!


BewarenBewarenBewarenBewaren

8 opmerkingen:

  1. Linda je hebt een superjaar gehad! Met supermooie creaties! Ik wens je een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2017!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het echt een overzicht om trots op te zijn! Onwijs mooi om alles zo op een rij te zien, en wat mij op valt is dat je echt een eigen stijl hebt ontwikkeld. Erg mooi allemaal, en wat onwijs leuk dat ik je 14 januari ga ontmoeten. Tof dat je naar m'n workshop komt! Zie ik je dan. Fijne jaarwisseling en een goed nieuwjaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige jaaroverzicht daar mag je met recht trots op zijn!
    Ben benieuwd wat 2017 je weer voor mooi's gaat brengen.
    Fijne jaarwisseling en op naar een mooi creatief 2017!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk overzicht zo en wat een leuke dingen heb je gemaakt. Ik kijk weer uit naar je nieuwe creaties in 2017. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lin, wat heb je een mooi overzicht gemaakt. En wat is er veel gebeurd. Allemaal leuke creatieve uitspattingen. Je hebt er een prachtig verhaal van gemaakt. Ik ben heel trots op je!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had hier nog niet gereageerd en dat wilde ik wel nog even doen, dus met een beetje vertraging ben ik hier alsnog. Echt een heel mooi en leuk overzicht, wat een geweldige mijlpalen staan er weer tussen. Echt heel gaaf. Hopelijk wordt 2017 weer zo een mooi jaar met creatieve hoogtepunten. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo,
Gezellig dat je mijn blog bezoekt (of zelfs volgt). Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat, deze lees ik met veel plezier. Bedankt en tot snel weer!

Liefs,

Linda

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.